2019 EURO NCAP PLACEHOLDER ASSET

LEXUS NEWS

CROSSOVER LEXUS UX ZÍSKAL MAXIMÁLNÍ PĚTIHVĚZDIČKOVÉ OHODNOCENÍ V TESTECH EURO NCAP

Nový crossover Lexus UX v nejnovějších testech (2019) organizace Euro NCAP dosáhl maximálního pětihvězdičkového ohodnocení.
Nový Lexus UX, vyznačující se smělým a nezaměnitelným zevnějškem, patří k vůbec nejbezpečnějším vozům ve své kategorii co do ochrany řidiče i zbytku posádky (skóre 96 % v ochraně dospělých cestujících, resp. 85 % v ochraně dětí), dokonce s jedním z nejlepších výsledků napříč všemi kategoriemi vozidel testovaných podle nových a přísnějších pravidel pro rok 2019; UX je současně nejlepší v dané třídě jak v ochraně chodců, tak cyklistů díky systému automatického nouzového brzdění (skóre 82 % v ochraně zranitelných účastníků silničního provozu).
Nový crossover značky Lexus je vybaven nejnovější verzí paketu Lexus Safety System+, jenž zahrnuje propracované technologie aktivní bezpečnosti Lexus. Vůz se kromě toho chlubí mimořádnými parametry pasivní bezpečnosti, které vyplývají z ultra tuhé podvozkové platformy GA-C (Global Architecture-C) a 8 airbagů již ve standardu.
Druhá generace paketu technologií Lexus Safety System+ obsahuje několik nových prvků napomáhajících předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky. Jmenujme např. rozpoznávání cyklistů ve dne a nyní rovněž rozpoznávání chodců v noci v rámci zdokonaleného předkolizního bezpečnostního systému PCS. Podporu autonomního řízení na 2. úrovni mezinárodního standardu SAE zajišťuje dynamický tempomat řízený radarem ve spojení s asistentem pro udržení v jízdním pruhu – s cílem omezit potřebu zásahů řidiče, který však má však i nadále nad vozidlem plnou kontrolu.
Paket Lexus Safety System+ je nyní k dispozici pro 99 % vozidel Lexus prodávaných v Evropě, v souladu se zasazením značky neomezovat přínosy vyspělých bezpečnostních technologií pouze na špičkové modely v nejvyšších stupních výbavy, ale nabízet je napříč celou modelovou řadou Lexus.
Nejnovější systém obsahuje následující prvky:
    Předkolizní bezpečnostní systém (PCS), nově s funkcí rozpoznávání chodců v noci a cyklistů ve dne
  • Dynamický tempomat řízený radarem
  • Systém rozpoznávání dopravních značek
  • Asistent pro udržení v jízdním pruhu
  • Automatické přepínání dálkových světel
PŘEDKOLIZNÍ BEZPEČNOSTNÍ SYSTÉM
Předkolizní bezpečnostní systém (PCS) v novém UX nyní dokáže rozpoznávat chodce i za zhoršených světelných podmínek, stejně tak jako cyklisty ve dne. Za tímto účelem byla zvýšena citlivost a dynamický rozsah kamery ve prospěch nižšího počtu nehod po setmění – kdy je např. kvůli světlům vozidla obtížné spatřit chodce před vozidlem přijíždějícím v protisměru. Dále se rozšířil úhel detekce milimetrového radaru, což umožnilo zaznamenávání cyklistů. Pokud systém usoudí, že je riziko střetu vysoké, automaticky aktivuje brzdy, aby k nehodě vůbec nedošlo, nebo se alespoň zmírnily její následky.
DYNAMICKÝ TEMPOMAT ŘÍZENÝ RADAREM
Tento systém využívá radar pracující v pásmu milimetrových vln společně s kamerou k rozpoznávání vozidel jedoucích vpředu a udržování odpovídajícího odstupu. Pokud vozidlo vpředu zcela zastaví, dynamický tempomat řízený radarem zajistí zastavení UX. Když se vozidlo vpředu rozjede, UX se rovněž rozjede a pokračuje v jeho sledování. Systém snižuje únavu řidiče za situací vyžadujících časté rozjíždění a zastavování.
SYSTÉM ROZPOZNÁVÁNÍ DOPRAVNÍCH ZNAČEK
Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) v novém UX sleduje dopravní značení a poskytuje řidiči příslušné informace na multi-informačním displeji. Pokud je systém RSA propojen s dynamickým tempomatem řízeným radarem, je možné jediným dotykem snadno změnit nastavení rychlosti jízdy v souladu s rychlostním omezením, které systém RSA rozpoznal. RSA identifikujte všechny důležité dopravní značky i varování, včetně elektroluminiscenčních a blikajících dopravních značek.
ASISTENT PRO UDRŽENÍ V JÍZDNÍM PRUHU
Asistent pro udržení v jízdním pruhu pomáhá řidiči udržovat UX uprostřed jízdního pruhu. Rovněž asistuje při projíždění zatáček, kdy podporuje i zatáčky o menším poloměru než v předchozí verzi systému. Pokud systém usoudí, že by UX mohlo z jízdního pruhu začít vyjíždět, přepne do režimu prevence neplánovaného vyjetí z pruhu, aby pomohl vozidlo vrátit doprostřed daného jízdního pruhu.
AUTOMATICKÉ PŘEPÍNÁNÍ DÁLKOVÝCH SVĚTEL
Automatické přepínání dálkových světel (AHB) je standardní součástí paketu Lexus Safety System+. Když detekuje jiné vozidlo, automaticky vypíná dálková světla a opět je automaticky zapne poté, co se vozovka uvolní. Na přání se pro UX nabízí ještě propracovanější systém: adaptivní systém ovládání dálkových světel (AHS) je spojen s LED světlomety s trojicí zdrojů. Navržen byl tak, aby zajistil lepší viditelnost v noci, avšak zamezil oslňování vozidel přijíždějící v protisměru. Osvětlenou oblast v závislosti na poloze vozidla jedoucího vpředu nebo vozidla přijíždějícího v protisměru přesně vymezuje jedenáct LED diod zabudovaných do každého světlometu se samostatnou aktivací jednotlivých diod.