
JÍZDNÍ SCHOPNOSTI
RC F GT3 2017
Zdolávání stále nových a náročných výzev je nedílnou součástí značky zaměřené na luxusní životní styl.
Jednou z těchto výzev je také průběžně kultivovat a zlepšovat jízdní schopnosti našich modelů s označením F. Věříme, že díky pěstování zkušeností a odborných znalostí napříč nejrůznějšími disciplínami dokážeme řidičům Lexus po celém světě nabídnout úžasný požitek z jízdy. Proto také v roce 2017 zvyšujeme zaměření na motorsport prostřednictvím vozu RC F GT3.
Jsme odhodláni zlepšovat naše postavení s každým dalším závodem, do kterého nastoupíme, ale současně chceme podporovat nadšení celosvětové základny fanoušků motoristického sportu.
RC F GT3 pohání vidlicový osmiválec 5,4 litru v kombinaci se šestistupňovou závodní skříní se sekvenčním řazením. Kapota, nárazníky, zadní spoiler, střecha, výplně dveří, komora soustavy sání a přístrojová deska je vyrobena z uhlíkových vláken, a tak se celkovou hmotnost podařilo stlačit na pouhých1300 kg.
Nyní po schválení řídicím orgánem FIA se bude RC F GT3 účastnit závodních šampionátů v USA a Japonsku, stejně tak jako vybraných závodů v Evropě.
Ve Spojených státech jsme dodali dva vozy Lexus RC F GT3 závodnímu týmu 3GT Racing, který se ve třídě GTD účastní závodů série IMSA WeatherTech SportsCar Championship. V Japonsku pak dva tyto vozy v barvách týmu LM Corsa soutěží v kategorii GT300 japonského seriálu Super GT.
Evropské týmy Farnbacher Racing a Emil Frey Racing, které se vloni s prototypy RC F GT3 zúčastnily vytrvalostního poháru Nürburgring (VLN), budou pokračovat ve vývoji i tuto sezónu s cílem výhledově se zapojit do vyšších kategorií evropských soutěží GT3. V roce 2017 uvedené týmy pojedou v několika evropských závodech, např. ve vybraných podnicích seriálu International GT Open.
Lexus vloni jako první asijská automobilka zvítězil v závodu vytrvalostního šampionátu VLN na severní smyčce závodního okruhu Nürburgring - prototyp RC F GT3 zde 8. října 2016 vybojoval celkové vítězství v závodu VLN9.
Lexus vloni dosáhl mimořádných výsledků i s vozem RC F GT500, který je dalším závodním modelem odvozeným od sériového modelu RC F. Lexus RC F GT500 v modelovém provedení 2016 vloni dominoval japonskému seriálu Super GT, kde tým Team SARD a jezdci Heikki Kovalainen a Kohei Hirate vybojovali mistrovský titul mezi týmy, resp. titul pro závodní jezdce v kategorii GT500.
Označení vozidla | LEXUS RC F GT3 |
---|---|
Motor | 5,4 litru V8 |
Výkon | přes 373 kW (500 k) |
Točivý moment | N/A |
Převodovka | Šestistupňová závodní skříň se sekvenčním řazením |
Kola | 13x18 vpředu, 13x18 vzadu - centrální matice 13x8" vpředu a vzadu s centrální maticí |
Brzdy | železné kotouče |
---|---|
Celková délka | 4845 mm |
Celková šířka | 2030 mm |
Celková výška | 1270 mm |
Rozvor | 2730 mm |
Pohotovostní hmotnost | 1300 kg |













