MAXIMÁLNÍ KOMFORT

Manažerský sedan Lexus ES již řadu let ohromuje řidiče i pasažéry svým mimořádně účinným odhlučněním, vysokou úrovní jízdního pohodlí a velkorysou prostorností. Model ES se poprvé představil v roce 1989 a dnes v nabídce značky Lexus zaujímá postavení klíčového modelu. Celosvětově se prodalo již více než 2,5 milionů vozů. Objevte kouzlo manažerského sedanu Lexus ES 300h.

  •         Parallax Image 1 Adoption of advanced linear solenoid AVS

    ZCELA NOVÝ LEXUS ES

    POKROČILÉ TECHNOLOGIE

    Uplatněním pokročilých technologií Lexus se podařilo zvýšit tuhost výztuh zavěšení zadních kol ve prospěch příkladné stability řízení například při přejíždění z pruhu do pruhu na dálnici za vysokých rychlostí. Provedení ES F SPORT dále používá špičkový systém adaptivního odpružení AVS, jenž díky novému akčnímu členu zajišťuje vysoké jízdní pohodlí i čitelnější reakce řízení.

  •         Parallax Image 2 Higher rigidity rear suspension braces

    ZCELA NOVÝ LEXUS ES

    TUŽŠÍ VÝZTUHY ZAVĚŠENÍ ZADNÍCH KOL

    Přechodem od jednovrstvé k dvouvrstvé konstrukci se podařilo zvýšit torzní tuhost zavěšení zadních kol. To se projevuje v lineárních reakcích vozidla, nyní výrazně lépe sladěných se záměry řidiče, a to dokonce za situací jako je přejíždění z pruhu do pruhu za vysokých rychlostí.

  •         Parallax Image 3 Improved brake controllability

    ZCELA NOVÝ LEXUS ES

    VYLEPŠENÉ DÁVKOVÁNÍ BRZDNÉ SÍLY

    Změnou tvaru brzdového pedálu se zvětšila kontaktní plocha pro botu řidiče. Rovně se podařilo potlačit vibrace ve prospěch stabilnější zpětné vazby při sešlápnutí brzdového pedálu. U hybridního provedení ES 300h ze zlepšila ovladatelnost brzd úpravou parametrů regulace elektronicky řízeného brzdového systému.

EXTERIÉR

Nové ES přináší další zvýšení kvality a elegance, tedy vlastností vysoce ceněných právě zájemci o tento model. Exteriér se posunul směrem k modernějšímu vzhledu prostřednictvím nově koncipované masky a světlometů.

        Parallax Image 1 Newly designed front grille

EXTERIÉR

NOVĚ KONCIPOVANÁ MASKA CHLADIČE

Příď vozidla si zachovává rysy typické pro tento manažerský sedan, avšak maska chladiče má nyní menší počet vertikálních žeber a používá upravenou sestavu prvků ve tvaru „L“ s akcentem na horizontální proudění a příď vystrčenou kupředu.

        Parallax Image 2 Newly designed headlamps

EXTERIÉR

NOVĚ KONCIPOVANÉ SVĚTLOMETY

Provedení s monokulárními světlomety používají nové kompaktní jednotky zdrojů světla; nové štíhlé jednotky s trojicí zdrojů se pyšní adaptivním systémem ovládání dálkových světel BladeScanTM s vylepšenou funkcí a ostřejším pohledem díky štíhlejším jednotkám světel.

        Parallax Image 3 Newly designed wheels

EXTERIÉR

NOVÝ DESIGN KOL

Výraznější paprsky sportovních 17" kol se pyšní broušenými povrchy; 18" kola působí ještě luxusněji díky broušeným povrchům v kombinaci s černým lakováním. 19" kola F SPORT v leskle černém tónu jsou sladěna s maskou chladiče.

INTERIÉR

Interiér v novém barevném tónu Mauve se vyznačuje poklidnou a moderní atmosférou. V kabině, která staví na tradičním přístupu Lexus se zaměřením na potřeby člověka, opět došlo k posunu po stránce ovladatelnosti, např. doplněním dotykového displeje pro multimediální systém nebo seskupením spínačů kolem volantu.

        Parallax Image 1 Multimedia system

INTERIÉR

MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM

  • Multimediální systém nyní používá dotykový displej. V duchu filozofie Lexus se zaměřením na potřeby člověka se návrháři zaměřili na optimální vzdálenost mezi řidičem a novým dotykovým displejem, resp. úhel natočení displeje k řidiči. Oproti minulosti se displej posunul o 100 mm blíže a je přibližně o 5 stupňů natočen, aby řidič snadno dosáhl i na nejvzdálenější místa obrazovky.
  • V zájmu co nejvyšší čitelnosti a snadné ovladatelnosti je displej opatřen skleněným krytem.

        Parallax Image 2 Ornamentation

INTERIÉR

OZDOBNÉ PRVKY

Pocity luxusu a moderní atmosféry na palubě vozu ještě znásobují dekorativní prvky v novém provedení ‚Sumi Black Walnut‘ (ořech v sytě černém odstínu japonského inkoustu sumi) a ‚Dark Brown Walnut‘ (tmavě hnědý ořech).

        Parallax Image 3 New interior colors and refreshed styling

INTERIÉR

NOVÉ BARVY V INTERIÉRU A SVĚŽEJŠÍ STYLISTICKÉ ZTVÁRNĚNÍ

Kromě oříškové hnědi mohou zákazníci zvolit interiér v odstínu ‚Forest Brown‘ (lesní hnědá). Pro verzi F SPORT je kabina nyní v bílém provedení s barevným schématem čalouněním sedadel ‚bílá a červená Flare‘ v kombinaci s opěradly sedadel ve sportovním černém tónu.

UPLATNĚNÍ NEJMODERNĚJŠÍCH TECHNOLOGIÍ AKTIVNÍ BEZPEČNOSTI
VČ. NEJNOVĚJŠÍHO SYSTÉMU LEXUS SAFETY SYSTEM+2.5

Součástí výbavy nového ES je vylepšený bezpečnostní systém Lexus Safety System+2.5 Kromě doposud používané monokulární kamery a radaru pracujícího v pásmu milimetrových vln doplnil Lexus další funkce, jako například nouzový asistent řízení nebo lepší schopnosti rozpoznávání jízdních pruhů. Vylepšení se týká i kamer digitálních zpětných zrcátek. Nouzový asistent řízení Při výskytu chodce v těsné blízko jízdního pruhu či přímo v něm se zapojí nouzový asistent řízení (aktivovaný řidičovým úhybným manévrem), který pomůže se správným pohybem volantu v zájmu stability vozidla a jeho udržení v příslušném jízdním pruhu. Systém digitálních zpětných zrcátek Systém digitálních zpětných zrcátek (v nabídce volitelně za příplatek) nahrazuje klasická vnější zpětná zrcátka kompaktními kamerami s vysokým rozlišením v exteriéru vozidla, propojenými s displeji v kabině. Ty zajišťují vylepšené zobrazování oblasti za vozidlem a bezprostředně podél něj za všech jízdních podmínek, kdy omezují nebo zcela eliminují slepý úhel výhledu řidiče a automaticky se přizpůsobují tak, aby zprostředkovaly rozšířené zobrazení v situacích, kdy vozidlo zatáčí nebo couvá.

  •         Parallax Image 1 Lexus Safety System

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    • Asistent pro udržení v jízdním pruhu (LTA) je pokročilou funkcí na podporu řízení, která napomáhá udržovat vozidlo uprostřed daného jízdního pruhu a nyní po vylepšení využívá technologie umělé inteligence se širším funkčním rozsahem a hladšími a plynulejšími zásahy asistenta.
    • Dynamický tempomat řízený radarem (pro celý rozsah rychlostí) byl rozšířen o funkci regulace rychlosti v zatáčkách, která v závislosti na parametrech blížící se zatáčky v předstihu zpomaluje vozidlo; na dálnicích a rychlostních komunikacích zase tempomat reguluje zrychlování a zpomalování tak, aby udržoval stálý odstup od vozidla jedoucího vpředu v rozmezí nastavené rychlosti.
    • Funkce automatického přepínání dálkových světel rozpoznává světla vozidel přijíždějících v protisměru nebo jedoucích v témže pruhu a automaticky přepíná světlomety mezi režimem potkávacích a dálkových světel.
    • Systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) pomocí kamery získává informace o dopravních značkách, které zobrazuje na multi-informačním displeji před řidičem.

    Na palubě nového ES se objevuje řada dalších vyspělých prvků bezpečnostní výbavy. Jedná se např. o systém podpůrného brzdění při parkování, který napomáhá zmírnit škody způsobené chybným použitím pedálu například na parkovištích nebo při méně závažných střetech s vozidly přijíždějícími zezadu; dále panoramatické zobrazení okolí vozu, napomáhající řidiči snadno zkontrolovat bezprostřední okolí.

  •         Parallax Image 2 BladeScan AHS

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    ADAPTIVNÍ DÁLKOVÉ SVĚTLOMETY BLADESCANTM

    Lexus ES podobně jako modely RX a LS uvádí adaptivní dálkové světlomety (AHS) typu BladeScanTM, kde světelné paprsky z LED zdrojů dopadají na dvojici rychle rotujících zrcadel ve tvaru čepele a světlo se následně přenáší na sklo světlometu k osvětlení vozovky vpředu. Jelikož zde působí zrcadlový efekt, pozorovatel pohyb světla nijak nevnímá; systém AHS typu BladeScanTM přesně reguluje distribuci paprsků tím, že synchronizuje otáčení zrcadel se zapínáním a vypínáním LED zdrojů. Systém umožňující preciznější zastínění než klasické technologie AHS rozšiřuje oblast osvětlenou pomocí dálkových světel, a umožňuje tak řidiči mnohem dříve spatřit chodce a dopravní značky, aniž by docházelo k oslňování řidičů vpředu jedoucích nebo protijedoucích vozidel.

  •         Parallax Image 3 Digital Side view Monitors

    LEXUS SAFETY SYSTEM+

    SYSTÉM DIGITÁLNÍCH ZPĚTNÝCH ZRCÁTEK

    Došlo k vylepšení parametrů kamer systému digitálních zpětných zrcátek. Při zpracování signálu kamery se potlačuje rušení ve prospěch čitelnějšího obrazu na místech, kde se střídají výrazně světlé a tmavé plochy. Současně se podařilo utlumit nepříjemné blikání LED zdrojů.