1. New cars
  2. LM World Premiere
LUXUS MŮŽE BÝT OSOBNÍ

ZCELA NOVÝ LEXUS LM

Tento „Luxury Mover“ (luxusní přepravník) je čtvrtým modelem v kontextu tzv. „Nové kapitoly“ designu Lexus v návaznosti na úspěšné uvedení zcela nových SUV Lexus NX a RX, resp. čistě elektrického SUV Lexus RZ. LM reprezentuje nejnovější fázi kompletní obnovy produktové nabídky, která zahrnuje nové podvozkové platformy, nové pohony a řadu pokrokových technologií.

ZCELA NOVÝ LEXUS LM

LUXUS MŮŽE BÝT OSOBNÍ

Cílem návrhářů Lexus bylo ztvárnit prvotřídní interiér, mírou pohodlí srovnatelný s obývacím pokojem, ale zároveň prakticky využitelný jako mobilní kancelář, tedy s dvojím využitím, kterému se v současnosti nevyrovná žádné jiné vozidlo na trhu. Tak vypadá prostor, v němž mohou cestující naplno relaxovat ve vší své přirozenosti.

JINOU CESTOU

DISTINGOVANOST Z KAŽDÉHO ÚHLU

Při práci na konceptu LM uskutečnil Lexus průzkum zahrnující výrobce soukromých tryskových letadel a ty nejbohatší zákazníky. Výsledky průzkumu potvrdily předpoklad, že za nejvyšší měřítko luxusu tito zákazníci považují, když jim prostředí umožňuje plně se uvolnit, a to po fyzické i psychické stránce. Uvedený aspekt je hodnocen dokonce ještě výše než přístup k moderním technologiím a funkcím.

Uvedená zjištění Lexus promítl do návrhu vozidla, v němž cestující dosáhnou naprostého uvolnění, bez „nepříjemností“ a v pohodlí osobního prostoru. Tak v praxi vypadají zásady Lexus „omotenaši“, tedy snaha poskytovat zákazníkovi podobnou péči, jako bychom vítali váženého hosta ve své domácnosti. 

POHOSTINNOST VE VŠECH OHLEDECH

PEČLIVÉ PROPRACOVÁNÍ KAŽDÉHO DETAILU

Vývoj modelu LM byl stejně jako v případě všech nových modelů Lexus plně zaměřen na potřeby člověka. 

Hlavní pozornost vývojářů se soustředila na pohodlí a pocit pohody cestujících v kabině, která posouvá klasickou koncepci pohostinnosti („omotenaši“) značky Lexus na dosud nevídanou úroveň. Každý detail kabiny byl navržen tak, aby se všichni cestující cítili jako doma, dokonale opečováváni, bez ohledu na to, zda si během cesty přejí relaxovat, nebo tento čas využít k práci. Sedadla byla navržena s ohledem na dokonalou oporu a pohodlí; k preciznímu nastavení prostředí v kabině slouží regulace teploty, kvality vzduchu a osvětlení. Samozřejmostí jsou snadné a intuitivní funkce konektivity a zábavy včetně 48" širokoúhlého monitoru s HD rozlišením a zakázkového audiosystému Mark Levinson 3D Surround Sound.

ZAPOJENÍ VŠECH SMYSLŮ

CHARAKTERISTICKÉ JÍZDNÍ POHODLÍ A TICHÝ CHOD LEXUS

Lexus v případě LM usiloval o harmonické sladění radosti za volantem a jízdního pohodlí, tedy kvalit, které jsou zpravidla ve vzájemném protikladu. Konstruktéři k docílení požadovaného jízdního stylu Lexus využili výhod podvozkové platformy GA-K, vysoké tuhosti karoserie a technologií pohonu, brzdění a odpružení k zajištění dobré jízdní dynamiky při zachování jízdního pohodlí.
ZCELA NOVÝ LEXUS LM

7 MÍST

Prostřední řada VIP sedadel sedmimístné verze skýtá velkorysejší nabídku prostoru a vyšší míru funkčnosti; ve třetí řadě najdeme trojici sklopných sedadel, jejichž složením do podlahy lze získat více místa pro zavazadla.
ZCELA NOVÝ LEXUS LM

4 MÍSTA

Čtyřmístný model je vrcholem luxusu – v tomto případě pouze s dvojicí multifunkčních zadních křesel a širokou paletou funkcí pro příkladné pohodlí a zábavu na cestách. Jedná se např. o dělicí přepážku mezi přední a zadní částí kabiny, do níž je zabudován 48" širokoúhlý monitor a skleněný panel s možností zaclonění pro zachování soukromí. Na míru odladěný systém prostorového ozvučení Mark Levinson 3D Surround Sound používá 23 reproduktorů; k ještě vyššímu pohodlí v kabině přispívá propracovanější systém Lexus Climate Concierge se senzory teploty pro přesnou regulaci a nasměrování tepla i proudu vzduchu.
INTERIÉR

MULTIDOTYKOVÝ PANEL S OVLÁDÁNÍM JAKO PŘES CHYTRÝ TELEFON

K rychlému a intuitivnímu nastavování nejrůznějších prvků a funkcí kabiny slouží ovládač navržený v duchu chytrého telefonu. Poslouží k ovládání audiosystému, nastavení klimatizace, funkcí sedadel, osvětlení interiéru a okenních clon.

Nové LM dále jako první model na světě nabízí funkci rozpoznávání hlasu, která reaguje výslovně na příkazy zadních pasažérů.

INTERIÉR

SYSTÉM PROSTOROVÉHO OZVUČENÍ MARK LEVINSON® 3D SURROUND SOUND

V zadní části kabiny najdeme elegantní stropní konzolu, jejíž součástí jsou ovladače dveří, úložné schránky na drobnosti a senzory sledování teploty. Díky umístění konzoly uprostřed vozu zůstává volný prostor v oblasti hlavy cestujících.
INTERIÉR

48" ŠIROKOÚHLÝ DISPLEJ

Ve spodní části dělicí přepážky čtyřmístného LM je zabudován 48" širokoúhlý HD monitor, umístěný v optimálním úhlu z pozice zadních pasažérů. K dispozici jsou tři režimy zobrazování: celoobrazovkový, kino, resp. samostatná levá a pravá obrazovka s nezávislým promítáním obsahu (za použití náhlavní soupravy pro levé/pravé sedadlo).

Uživatelé mohou nechat promítat obsah přímo ze svého chytrého telefonu či tabletu, případně se k monitoru připojovat prostřednictvím dvou portů HDMI. Systém lze využívat pro účely zábavy nebo online obchodních jednání.

V případě sedmimístného modelu mají zadní cestující k dispozici 14" displej multimédií, který lze ovládat nezávisle na displeji v přední konzole.

INTERIÉR

SYSTÉM LEXUS CLIMATE CONCIERGE S ROZŠÍŘENÝMI FUNKCEMI

Pro nové LM navrhl Lexus systém Climate Concierge s rozšířenými funkcemi nad rámec samotné klimatizace, které tak pokrývají další aspekty vnitřního prostředí vozu. Poskytovanou škálou funkcí tento systém připomíná spíše „osobního komorníka“, jehož snahou je naplnit všechny požadavky uživatele.

Každý cestující si může jedním klepnutím navolit osobní nastavení klimatizace, osvětlení v zadní části kabiny, zastínění oken a sklon sedadla.

INTERIÉR

VRCHOLNÁ FORMA „OMOTENAŠI“

Lexus prostřednictvím nového LM přináší „vrcholnou formu omotenaši“ s osobním přístupem k luxusu, pohodlí a pocitu pohody až do posledního detailu.

V horní části dělicí přepážky u čtyřdveřového provedení se používá čiré sklo, umožňující přímý výhled zadních cestujících směrem vpřed. Přepážka je otevíratelná; jediným stiskem tlačítka lze navíc změnit její průhlednost, a získat tak více soukromí.

Jako vnitřní osvětlení se používá nepřímé difuzní osvětlení v obkladech stropu a po stranách kabiny; dále jsou k dispozici čtecí lampičky upevněné ve stropě. V případě čtyřmístného provedení zaujme stínové osvětlení v prostoru chodidel. Interiér je možné ještě vylepšit řadou nastavení barev difuzního osvětlení včetně 14 odstínů k navození různé nálady: hojivé, uvolňující, povzbuzující, soustředěné a opojné.

INTERIÉR

VÝHLED VEN JAKO KLÍČ K POCITU POHODY

Pocit uzavřeného prostoru může vyvolávat cestovní nevolnost, zejména při sledování obrazovky nebo čtení. Právě z těchto důvodů jsou v LM použita co největší okenní skla, aby cestující mohli za všech situací vnímat způsob a směr pohybu vozidla. Kromě velkých bočních oken jsou zde pevná střešní okna a ničím nerušený výhled dopředu přes čelní sklo.
INTERIÉR

ŘIDIČSKY ZAMĚŘENÝ KOKPIT TAZUNA

V souladu se zásadami „omotenaši“ byl při návrhu kokpitu řidiče kladen důraz na každý detail jako u všech dalších nových modelů Lexus. Uspořádání všech hlavních ovládacích prvků, ukazatelů a zdrojů informací proto důsledně dodržuje koncepci Tazuna, potlačující všechny zbytečné pohyby rukou a očí řidiče, aby mohl zaměřit veškerou svoji pozornost na dění v provozu. Japonský výraz „tazuna“ popisuje intuitivní ovládání koně jezdcem jemnou prací s otěžemi.

Uspořádání kokpitu podporuje typický jízdní projev Lexus a pomáhá řidiči vychutnávat si za všech situací plnou kontrolu a propojení s vozidlem, jakož i pohodlí během jízdy. K pocitu ještě bližšího propojení s vozidlem přispívá menší vzdálenost řidiče od volantu a vzpřímenější pozice volantu, resp. vycizelovaná poloha pedálů a opěrky pro nohu.

EXTERIÉR

DŮSTOJNÁ ELEGANCE

Nové LM reprezentuje „Novou kapitolu“ designu Lexus, postaveného na motivu „důstojné elegance“. Výsledkem je jedinečný a sebejistý postoj na silnici při zachování proporcí umožňujících snadné používání a manévrovatelnost. Celková délka vozu je 5130 mm při šířce 1890 mm a výšce 1945 mm. Klíčem k maximální prostornosti na zadních sedadlech je velkorysá šířka, výška a rozvor 3000 mm.

Výrazné provedení čelní partie představuje novou identitu Lexus s „přetržením“ důvěrně známé masky chladiče ve tvaru vřetene. Vřetenovitý tvar byl stlačen do podoby velké spodní části masky, posazené pod tenkým otvorem pod přední hranou kapoty a propojující oba světlomety. Hladké křivky LM jsou ještě zdůrazněny začerněnými předními a zadními sloupky; ke vzdušnosti atmosféry uvnitř vozu přispívají velké prosklené plochy ze všech stran. Nastupování a vystupování usnadňují velké posuvné boční dveře.

V nabídce kol najdeme 17" litá kola nebo 19" kola z kované slitiny; paleta barev karoserie odráží prestižní postavení modelu LM a zahrnuje tři varianty „sonic“ s hlubokým leskem.

BEZPEČNOST

BEZPEČNOST PRO ŘIDIČE

Nejnovější portfolio zahrnuje rozšířené funkce předkolizního bezpečnostního systému (PCS) včetně nouzového asistenta řízení a adaptivního tempomatu společně s proaktivním asistentem řízení pro bezpečnější ovládání vozidla v pomalejší městské dopravě. Nad pozorností řidiče trvale bdí systém monitorování řidiče, který v závislosti na situaci aktivuje výstrahy; pokud řidič na výstrahy nereaguje, asistent vozidlo opatrně zastaví a spustí systém eCall k přivolání pomoci. Dveře vozidla – včetně posuvných zadních dveří – jsou vybaveny hladce fungujícím systémem elektrického otevírání s elektronickou západkou Lexus a asistentem pro bezpečné opuštění vozidla, jenž varuje před vozidly přijíždějícími zezadu a podle situace zabrání otevření, pokud by hrozilo riziko nehody.

Hladké aktualizace palubního softwaru usnadňuje technologie vzdáleného přístupu (OTA, over-the-air), díky níž má majitel neustále k dispozici nejnovější funkce, aniž by musel s vozidlem zajíždět do servisu.

KOMPLETNÍ PAKET LEXUS SAFETY SYSTEM +

Model LM je vybaven nejnovější generací systémů aktivní bezpečnosti a systémů na podporu řízení Lexus Safety System +, které najdeme i ve výbavě nových modelů NX, RX a RZ. Ty nyní rozpoznají ještě širší spektrum dopravních rizik, na něž podle potřeby reagují výstrahami a zásahy do řízení, brzdění a hnací síly ve snaze vyhnout se střetu, či alespoň zmírnit následky případné nehody. Bezpečnostní systémy fungují z pohledu řidiče přirozeným a uklidňujícím způsobem. Systémy dále zbavují řidiče některých rutinních úkonů, čímž pomáhají snižovat míru únavy a lépe udržovat řidičovu pozornost.