1. New cars
  2. LBX World Premiere
  3. Design & Craft

DESIGN EXTERIÉRU: NOVÁ IDENTITA LEXUS

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit vůz charakterem spíše uvolněný než formální, vyzařující originální a suverénní styl, k němuž lidé okamžitě pociťují sympatie. Nejnápadnějším designovým prvkem je nové uspořádání přídě s „rozdělenou“ vřetenovitou maskou chladiče – charakteristickým prvkem designu poslední dekády – na znamení toho, že Lexus tímto vstupuje do nové éry. 

Hladce navazující maska bez orámování definuje kontury vřetenovité karoserie LBX a zvýrazňuje robustní a dynamický postoj vozu. Je navíc aerodynamická a pomáhá uhlazovat proudění vzduchu ve svislém směru a kolem boků vozidla. Nová podoba světlometů vytváří nápadnou optickou signaturu se světly denního svícení a ukazateli směru zabudovanými do společného modulu. V tomto novém uspořádání se změnil i výrazný tvar „L“, který nyní neukazuje dovnitř, ale opačným směrem, aby odpovídal postavení ukazatelů směru.

O pevném postoji svědčí i ztvárnění zádě vozu. Přemístěním registrační značky dolů na nárazník vyniklo písmenné označení LEXUS, zasazené do ničím nepřerušené plochy výklopné zádě. Podobně opticky výraznější je i nejnovější provedení typické světelné lišty Lexus ve tvaru písmene „L“ s méně nápadnými směrovými a couvacími světly ve zhasnutém stavu.

Na karoserii hladce navazuje nízko přikrčená kapota a její postranní části, zatímco zadní střešní spoiler ve tvaru hradla společně s precizně vyvedenými zadními svítilnami vylepšují aerodynamické vlastnosti a přispívají k nízké spotřebě, stabilitě a agilním jízdním schopnostem LBX. Paleta barev karoserie zahrnuje živé odstíny a povrchové úpravy Lexus „Sonic“ s hlubokým leskem. Pro verze Emotion a Cool je možné objednávat dvoubarevné lakování LBX, zde v kombinaci libovolného odstínu karoserie s kontrastní černou střechou.

DESIGN INTERIÉRU: JEDNODUCHOST A ELEGANCE, ŘEMESLNÉ ZPRACOVÁNÍ A VYSOKÁ KVALITA

Cílem návrhářů Lexus bylo vytvořit jednoduchý a kultivovaný interiér navozující pocity a atmosféru jako v modelu vyšší třídy. Tento efekt staví na třech klíčových prvcích: dobrém výhledu ven díky jednoduchému a hladkému přístrojovému panelu; pocitu prostornosti a velkorysé šířky interiéru; a nápadném středovém panelu. 

O prémiové kvalitě a pečlivém zpracování detailů svědčí nabídka čalounění a dekorů příjemných na pohled i na dotek. Kromě špičkové semi-anilinové kůže je možné zvolit interiér bez použití materiálů zvířecího původu s využitím syntetické kůže a materiálů pro čalounění sedadel a volantu, řadicí páky a výplní dveří. LBX dále zaujme novými dekorativními výplněmi Tsujusami se vzhledem dřevěného uhlí, k jejichž výrobě se používá nová technika kladení několika vrstev k vytvoření nápadné textury povrchu s trojrozměrným efektem. Difuzní osvětlení napomáhá vyvolat efekt omotenaši, tedy vřelou přívětivost k navození pocitů jako v pohodlí vlastního domova. Systém osvětlení s akcentem na různé části kabiny nabízí na 50 barevných odstínů uspořádaných do motivů k navození odlišné nálady.

Kokpit řidiče je jedním ze zhmotnění koncepce Lexus Tazuna, která se poprvé představila v SUV střední třídy Lexus NX. Podle těchto zásad jsou klíčové ovládací prvky a zdroje informací rozmístěny bezprostředně kolem řidiče, aby se při jejich používání minimalizovaly pohyby rukou i očí. Řidič se tak může lépe koncentrovat na samotné řízení s co nejmenším odváděním pozornosti. Přesné výpočty pozice a úhlu volantu se promítly do neocenitelného pocitu kontroly z pohledu řidiče.

Horizontální přístrojový panel s čistými a jednoduchými křivkami napomáhá zajistit široký a ničím nerušený výhled. Po obou stranách hladce navazuje na výplně dveří, kdy u předních pasažérů evokuje pocit obklopení při zachování velkorysé a vzdušné atmosféry. Souvislá křivka vyplývající z této konstrukce dále pomáhá řidiči lépe odhadovat náklon vozidla při projíždění zatáček. Nízká výška sedadla nad zemí rovněž u řidiče posiluje pocit souznění s vozem, navíc s velkorysou nabídkou prostoru v oblasti kolen. Kvůli dobrému výhledu všech členů posádky jsou zadní sedadla umístěna o něco výše než sedadla přední.

Objem zavazadlového prostoru od podlahy po skládací kryt činí 332 litrů (u provedení FWD s nesklopenými zadními sedadly) – tedy více než dost k uložení dvou velkých 75litrových kufrů.